Wops

Skrivet: 2015-01-20 21:39:26 l Kategori: Vardag
Haha glömde helt bort igår att jag hade börjat blogga! Wops.
Men igår så fick han en välförtjänad vila, pappa fyllde år också så han hämtade upp mig strax efter 4 så åkte vi och köpte god mat, tårta och lite sånt :) 
 
Idag då. Jag hade först planerat att rida ut men sen tänkte jag att jag ''bara skulle kolla underlaget på volten'' och så fastnade vi där hehe. Har ju snöat lite så det var mest gräs och snö, dock lite halt på vissa ställen, så där red vi inte. 
 
Red barbacka och tänkte bara rida igenom honom lite lätt. Har nog inte ridit ett ända riktigt pass på honom tror jag? Har varit så dåligt underlag hela tiden - lerigt, isigt osv. Men idag så tänkte jag passa på när det ändå gick att rida där. 
 
Så jag började med att öka/minska tempot i skritt, sen gjorde vi massa halter, gick över en uppsatt bom och volter. När han började bli varm joggade jag igång honom, sen gick jag in på en volt på varsin sida, gjorde lite halter och sen gjorde jag några lätta ökningar snett igenom. Efter det tog vi några galopper, men var lite halt i kurvorna så tog bara långsidorna. 
 
När han var helt uppvärmd körde vi även lite skänkelvikningar i skritt, i början fick han inte riktigt med bak men det vart bättre mot slutet. Sen rygga, halter igen och sen - riktiga ökningar som satt som en smäck i slutet! Han var såå fin. Han har nog aldrig aldrig varit så här fin. Han behöll formen nästan hela ridpasset och verkligen jobbade uppåt, lyssnade på allting jag sa, behövde bara säga ''brr'' så gjorde han en halt direkt, lyssnade verkligen på min vikt osv. Vart så himla glad! 
 
Som ett roligt avslut skuttade vi över ett hinder som stod på banan, eller vet inte om jag kan kalla det hinder haha, var kanske 20/30cm. Men han tyckte det var kul ;) Kom en gång i galopp och sen dem andra två ökad trav så han skulle lyfta på benen - vilket han helt klart gjorde! Duktiga, duktiga häst! Travade sedan av honom och han fick tusen klappar och massor av beröm, så himla nöjd idag. Han frustade säkert 100 gånger och öronen rakt fram, så han var nog också väldigt nöjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback