Arab?

Skrivet: 2015-01-22 10:31:59 l Kategori: Vardag
 Förlåt för att jag inte bloggade igår men var helt slut när jag kom hem, så jag åt och gick och la mig direkt.
 
Igår i stallet så red jag ut barbacka, det hade snöat hela natten innan och hela dagen igår så det var hur mycket snö som helst ute. Först hade jag tänkt låta han stå eftersom att det var kramsnö så då får han så mycket styltor men eftersom att han redan har vilat så red jag ändå.
 
Red barbacka, grusslingan. Kan bara beskriva gårdagens ridpass med att Milton var en arab gånger tusen hahah. Har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde igår. Han var så överpigg så det fanns inte.
 
Det började med att när jag satt upp så trippade han lite och om jag ska försöka förklara vad han vart rädd för så var det tex: han skugga, is, snön, snöhögar, en infart, motorcykel, gräs, grästuva, nysnö (där det inte fanns några spår), lampa, stolpar och en fågel. Det var lite sånt han vart rädd för igår '':)''.
 
Jag hade tänkt rida ganska kravlöst men den tanken var det bara att glömma, jag gjorde därför tvärt om och försökte få honom att ha något att tänka på hela tiden. Jag höll på att ramla av hur många gånger som helst, men jag kunde inte sluta skratta. Var nog roligaste ridturen någonsin igår. Han var så himla glad och då vart jag ännu gladare. Jag bara skrattade åt honom - hela ridturen.
 
Jag travade ganska mycket och tog även några galopper. En galopp fattade han uppe i luften, den andra fattade han i en piruett typ och lite sånt. Ibland ökade han på som bara den men så fick jag påminna honom om att jag satt här uppe och då saktade han av. Knäppishästen.
 
När vi var påväg hem så mötte vi en motorcykel som gav han en halv hjärtattack och då tänkte jag bara, de var det, snart flyger jag av. Dock gjorde han bara ett skutt bakåt och sen fram (fråga mig dock inte vad han gjorde, fattade knappt själv..) men jag åkte inte av ;) Sen så lät jag han trava på lite, han var verkligen sååå fin. Tog även en galopp till och där - wow. Han jobbade uppåt och orkade hålla formen hela vägen. Jag bara satt där och njöt som bara den. Han var så himla fin där.
 
Sen vart han rädd för sin skugga när vi saktade av, men sen travade jag av honom och gav han långa tyglar vägen hem. Dock höll jag på att flyga av en gång igen där, på vägen hem såg han en isfläck - läskigaste han sett i hela sitt liv. Men ännu en gång, satt jag kvar. Måste nog säga att jag har väldigt väldigt bra balans!
 
 Han frustade säkert 1000 gånger igår, han var så nöjd. Massor av beröm och klappar fick han också. Sen var han så duktig på att gå in lugnt i boxen också, världens duktigaste häst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback