Lösa hästar

Skrivet: 2015-01-24 11:24:05 l Kategori: Vardag
Hoppas ni haft en bra morgon. Själv har jag varit vaken sedan många timmar tillbaka.
 
Igår när jag skulle hämta Milton så hinner jag bara öppna stalldörren innan jag ser att han kommer ner galopperandes mot mig. Fattade inte riktigt vad som hände haha. Han och hans två hagkompisar kommer ner springandes. Jag öppnade direkt stalldörren igen så dem fick springa in till sina boxar. Jag kom dock på att ena hästen inte följde efter, så sprang upp till hagen och där stod han. (den hästen har stått här i flera år men hittar inte hem) så jag tog grimman och ledde honom till stallet, han var lite skakis och uppjagad men annars okej. Dem hae lyckats slita ner staketet (stått och hängt och pushat varandra) sen hoppat över när dem fått ner de en bit. Knashästar!
 
Milton var väldigt stressad så han stod i boxen ett litet tag och sen ställde jag honom på gången och borstade, flätade hela manen och sen red jag iväg. Han var sjukt pigg (red med sadel idag ;) haha). Började trava efter en stund på för att han skulle slappna av. Red grusvägen idag igen för kände att han verkligen behövde få springa av sig. Vi tog ganska mycket galopp idag. Eller igentligen är det inte mycket men det känns så. Han var så pigg, helt sjukt. Höll på att ramla av 3 gånger också, såklart! Inget helt ridpass utan det. 
 
Vi kom galopperandes och helt plötsligt så ser Milton att det ligger en svart plaspåse vid sidan om 10 meter framför. Han verkligen springer åt sidan och halft ner i ett dike och bara blåser upp sig. 2 minuter sen var vi förbi den jätteläskiga påsen.
 
2 gången så var det den där jätteläskiga infarten som vi ridit förbi minst en miljon gånger. 3 gången var det en buske. Men jag sitter ju kvar som tur! Haha han är bara så glad och pigg på snön just nu. Vilket är roligt!
 
På vägen hem tog jag först en lugn galopp (skulle föreställa en lugn men det gick inte) så jag ökade istället på och han fick verkligen sträcka ut sig och springa av sig. Uppskattades som tusan av Milton kan jag säga. Knappt att jag fick stopp på honom ;) sen skulle jag trava av honom och det var verkligen racer' trav. Han var så sjukt pigg, han hade lätt klarat av hela sträckan en gång till. Men sen fick han långa tyglar så skrittade vi hem, väldigt fort såklart. Frustade massor och öronen framåt, duktiga häst!
 
Sen var jag bara hemma hela kvällen. Ska alldeles strax åka till stallet. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Funderar om vi kanske ska hoppa lite.. Men orkar inte hoppa av och ändra höjder och sånt där, hehe lat! Men vi har ingen pall där nere och är så himla ovig så kommer inte riktigt upp så smidigt som jag hade önskat. Vi får se helt enkelt!
 
Sen ikväll ska vi på middag hos mormor, hon fyller år så släkten kommer dit. Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback